vrijdag 25 oktober 2013

alweer slecht nieuws... erg slecht.

weet niet wat iedereen al weet, even heel kort... deze week een erg flinke achterruitgang. Hoor bijna niet meer, praten gaat moeilijk en erbij blijven, helder blijven is ook niet meer vanzelfsprekend. Nu heb ik even een goed moment, dan kan ik weer even schrijven... Het is heel heftig allemaal hier... Gisteren uitslag van de deze week gemaakte scans, long en schedel. Alle tumoren zijn flink gegroeid. Ook in klieren naast de luchtwegen wat de kortademigheid verklaart. Er zit geen tumor in het hoofd, dat wat ze eerder zagen was niet gegroeid. wel aan beide gehoorgangen is er een aan kleuring door de contrastvloeistof, wat betekent 99 procent zeker uitzaaiingen daar. vandaar slecht gehoor en evenwichts-storingen. In longen ook flink vergroot maar dat zal de klachten niet geven omdat dat er binnenin zit... We stoppen dus met chemo... Vandaag zijn onze huisarts en Lisbeth geweest om de papieren in orde te maken voor euthanasie.....klinkt lullig maar ik kan het niet anders maken...... Het is maar een formaliteit dat van tevoren goed geregeld moet zijn... Niks staat vast en hoe het gaat lopen weet niemand.


De oncoloog gaf aan dat bestraling van de gehoorgangen eventueel kan helpen tegen weer wat horen en minder duizelig.
Maandag gaan we naar Geel om te overleggen met de bestralingsarts.

13 opmerkingen:

  1. Slik!! Een hele dikke kus en heeeel veel liefs!! Thinking about you! Maar dat weet je.. Loveyou! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan alleen maar een brok in mijn keel weg slikken vind het vreselijk voor jou/jullie Denk aan je en hou onwijs veel van je maar ook dat weet je wel Onwijs veel liefs dikke knuffel van ons beide
    Je Space mams en Jos xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad slik! Kan me zo voorstellen dat het zo heftig is voor je / jullie (want voor Marco en Lars lijkt het me ook erg moelijk). Lastige beslissing om met je chemo te stoppen en om die euthanasiepapieren klaar te maken. Meid wat heftig, maar ik hoop echt uit het diepst van mijn hart dat je geen ellenlange lijdensweg moet ondergaan en dat je daarbij zelf de leiding kunt houden want ik denk dat je dat graag wil. Ik ga m'n tranen drogen (sorry) en zend heel veel liefs richting jou. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Judy en Marco en Lars....... wat ontzettend rot dat jullie dit moeten meemaken..... ontzettend heftig. We denken de hele tijd aan jullie...
    ..... you're in our hearts.... Jude...
    Heeel veel kracht en moed voor jullie drietjes...... en warme liefdevolle momenten samen.
    erg veel liefs en knuffels van ons....... lize, angèle en natasja xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heftig!! Sterkte lieve judy, ook voor Marco en Lars xxx Malika de kids en Samir....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha lieve Judy,
    Als woorden tekort schieten ... knuffels digitaliseren ... stemmen vervagen ... spreken verstomd ....dan wat woorden in alle eenvoud ... voor jouw ongelooflijke dapperheid ... een klein versje getiteld 'Engel op je weg' ...

    Ik wens je op je weg
    Een beetje licht
    Ook na diep verdriet
    Zodat je kunt zien

    Ik wens je op je weg
    iemand die zegt:
    'ik ben er voor jou, ik vergeet je niet'

    Een engel, een mens
    Beiden misschien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb er totaal geen woorden voor.......zo oneerlijk.....dikke knuffel van ons xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Juudje,Marco en Lars,

    Hier zijn geen woorden voor,zo afschuwelijk dat jullie dit mee moeten maken,zo oneerlijk,zo....niet te bevatten.
    Een super lieve mooie bijzondere vrouw....ik wordt er zo boos en verdrietig van en je schiet er niks mee op....
    Heel veel kracht en warmte voor jullie,en nog fijne momenten samen.
    Ik denk aan jullie...

    Veel liefs en knuffels Daan xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieverd, lees t nu. Wat moet ik nog zeggen. Ik weet t niet....kan niet waar zijn!! Klote zooi!! Liefs voor je pa en ome Theo, en Tessel, ome Toon enz....als je ze treft..kaai hard dit! Je bent en blijft mijn mooiste, liefste en meest zorgzame nichtje met die prachtige blonde haren! Love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve lieve judy en marco en lars

    Woorden zijn niet te vinden. Vaak denk ik nog aan de leuke tijd op pinotta. Je was toen voor mij mijn eerste collega bij kinderstad. Het was een korte samenwerking. Jij ging naar nemo. Ik vond het toen heel moeilijk om afscheid te nemen. Je was toen voor mij een super collega. Later kwamen we elkaar weer tegen op een heel ander pad. Op hele moeilijke momenten heb je met jou positieve woorden en kracht super veel voor mij betekent. Ik vind ook heel moeilijk dat ik niets voor je kan doen. Alleen veel aan je denken. Lieve lieve judy bedankt voor je steun. Xxxx manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Manon, fijn om dit te lezen. Doet me heel veel goed. liefs!

      Verwijderen
  11. Gelukkig ben je naar Nemo gekomen juudje. Anders had ik nooit zo'n mooi mens leren kennen! X

    BeantwoordenVerwijderen