woensdag 11 september 2013

voorgesprek

Vandaag een gesprek gehad met Yvonne Paas, de uitvaartverzorgster van de Dela. Zij kwam helemaal hier naartoe, naar Mol! Ik vond dat wel heel fijn want in iemands eigen omgeving en huis krijg je een veel beter beeld van iemand. Je thuis zegt veel over jezelf.
Het was heel fijn. Gek genoeg. Het is in goede handen. Zij gaat er ook alles aan doen om het straks ook zelf te doen. Desnoods komt ze terug van vakantie. hihihi, dát zal wel niet, zou ik ook niet willen... Vorig jaar was ik zo tevreden over haar begeleiding bij de afscheid van Pa, daarom ben ik zo blij dat zij het nu voor mij doet.
Kortom, het is weer een stap verder in het regel-gebeuren. Het is niet dat ik álles wil regisseren, maar aan sommige dingen hecht ik wel waarde. Dat moet op mijn manier. Erg he! Ach, je kunt het ook zo zien, alles wat al geregeld is hoeft niet meer te worden gedaan straks...
Ik heb het goed kunnen bespreken met haar. Wel jammer dat ze niet met andere verrassende oplossingen en ideeën kwam wat betreft gedenkkaartje of kist of andere dingetjes... ach, ik google nog even verder...
Ik heb nu wel een een beter beeld bij hoe 't eruit gaat zien. En dat voelt goed.

1 opmerking: