woensdag 22 mei 2013

22-5 deel 3 Monique...


Geschreven door Kim..... het weekend ging weer op en af, en op dinsdag toen ik smorgens binnen kwam was ze zo benauwd. ze kreeg gelukkig zuurstof bij maar ze kon al niet meer praten. het ging een beetje met gebaren en heel zacht woorden zeggen. smiddags kwam de oncoloog weer, ze mocht naar huis met terminale zorg. maar ze gingen de chemo nog wel geven. we hebben alles in 2 uur geregeld en woensdagochtend zou ze thuis zijn.
savonds om half 10 wilden ik en mijn broer naar huis gaan. mijn computer had ik toevallig mee die dag en hij ging ineens configureren toen ik afsloot waardoor we langer moesten blijven. opeens zag ik dat ze steeds benauwder werd. ik riep de zuster en ze ging de gewone controles doen. temperatuur, bloeddruk en pols.
ze was 33 graden, 59/31 bloeddruk. ik schrok enorm en voelde al dat er iets niet goed was, ik riep dat ze een dokter moest halen. ze haalde eerst nog een andere meter om te kijken of het apparaat niet stuk was. maar weer dezelfde meting. de dokter kwam aangerend. op het moment dat ze wilde luisteren naar haar longen keek ik en zag ik dat ze gestopt was met ademen. ik riep nog heel hard MAMA! maar het was al te laat. om 22.00 was ze overleden. Potverdorie de avond voor ze naar huis mocht.